söndag 31 januari 2010

Alla hjärtans dag-kort & kortbeställning

Alla hjärtans dag börjar ju närma sig så smått... Jag brukar inte fira den dagen direkt men några kort kan man ju knåpa ihop i alla fall :) Hittills har jag gjort två alla hjärtans dag kort. Jag har även fått en kortbeställning på två födelsedagskort.


Kortet är gjort av cardstock i grått & grönt samt ett rosa-vitt prickigt papper som är från Tilda papercraft. Jag har använt ett rosa sidenband (färgen på bilden är missvisande...) & en rosa blomma. Texten har jag skrivit ut från datorn & jag använder mitt favorit typsnitt "Porcelain"


Detta kort är ett dubbelvikt kort med en ljusgrön cardstock som grund samt vitt & en mörkare grön cardstock. Jag har även använt ett svart papper med rosor på även detta från Tilda papercraft. Jag använde mig av mina nya stämplar samt några rosor som jag klistrat på.



Detta kort är till en man som fyller 60 år & jag fick uppdraget att göra ett relativt enkelt kort. Jag har använt tjock cardstock i bruna, gråa & turkosa färger. Jag har även använt ett strukturerat papper som jag tycker är väldigt fint. Även här har jag använt typsnittet "Porcelain"


Detta kort är gjort till en kvinna som fyller 61 år. Kortet är dubbelvikt & jag har använt cardstock i brunt & vitt. Jag har även använt ett strukturerat papper i off-white samt siffror i glittrigt guld.


2 kommentarer:

  1. Jättefina kort dom som får dem kommer att bli jätte glada.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gör någon glad och skicka ett alla hjärtans dagkort! gå in på dinavykort.se och prova! Enkelt och smidigt... + att någon blir väldigt glad i andra änden av postlådan.

    SvaraRadera