tisdag 1 december 2009

Kortbeställning

För ett tag sen fick jag en beställning på att göra 25 kort till en kompis. Hon studerar juridik & blir färdigutbildad i januari då hon ska bjuda in lite folk på snittar & bubbel så det var till detta korten skulle va. Jätte kul!

Nedan ser ni utvecklingen av korten & det färdiga resultatet sen. Jag måste dock säga att färgerna inte gör sig rättvisa på fotona...

Behöver du kort till något tillfälle? Tveka inte att fråga mig då, antingen via bloggen eller på sagatenho@gmail.com


Bland de första stegen, fast först satte jag på stämpeln av champagneflaskorna samt texten "Äntligen!" på den gröna bakgrunden.


Därefter satte jag på det hela på det bruna pappret.


Sen satte jag på ett ljust band mellan flaskorna & texten samt satte på det hela på grundpappret som var vitt & guldskimmrande.


Närbild på det färdiga resultatet.

2 kommentarer: