söndag 6 september 2009

Dopkort

Igår började jag med det här inlägget. Det skulle inte vara något långt inlägg men jag blev inte klar. Så blir det lätt nu, man börjar med en uppgift men man blir inte klar. Inte lika snabbt som man räknat i alla fall. Amining, blöjbyten, en ledsen Damien kommer imellan. Så kan det va :-)

Hur som helst här kommer inlägget som jag menade skriva:

Här om dagen var jag på Uppsala färg för att inhandla material för att göra inbjudnings och tackkort till Damiens dop. Det blev kuvert och kort i vitt som jag ska dekorera med tre olika sorters papper. En ljusgrön, en mörk grön-brun och en mönstrad i olika nyanser.

Jag köpte även stämplar, en där det står "Inbjudan" på och en där det står "Tack" på. (Jag brukar oftast inte köpa stämplar utan jag skriver mest ut motiv på vitt papper och använder det, det blir ju dock inte lika roligt för att man bara kan använda just vitt papper... Hur som helst lyxade jag till mig med två stämplar!

Jag har börjat göra korten, är nästan klar med inbjudningskorten och ska börja med tackkorten. När allt är klart lägger jag upp bilder på det.

Nedan ser ni materialet jag köpt, fast färgerna gör sig inte riktigt rättvisa...

Materialet jag köpte
(stämpeldynan och dubbelhäftande tejp hade jag sen tidigare)

Närbild på materialet

1 kommentar:

  1. Det där kommer att bli superfina kort. Jag väntar med spänning på resultatet.

    Kram

    SvaraRadera