måndag 23 augusti 2010

Gå-bort present

Ute i vår trädgård har vi äppelträd där vi alltid får så mycket äpplen att man knappt vet vad man ska göra med dom... Jag pratade med min mamma & hon sa att när vi var små så brukade vi åka till ett musteri med dom & så fick man äppelmust tillbaka. En kul idé tyckte jag!

Vi samlade ihop en massa äpplen & så åkte jag till Gamla Uppsala Musteri för att lämna dom där. Några dagar senare var musten klar, 13 liter blev det. Lite förvarar vi i en plastdunk men sen köpte vi också fem glasflaskor på Ikea för lite finare förvaring. Vi har även gett bort två av dessa flaskor då jag tyckte det blev en fin "gå-bort present". Jag gjorde en etikett som jag fäste på flaskorna med organzaband.


1 kommentar:

  1. Vad mysigt med äppelmust från sin egen trädgård! Verlkigen en fin present att ha med sig!

    Kram, kram!

    SvaraRadera