onsdag 17 februari 2010

Lite mindre kort

Det blev som ni kanske märkte inget inlägg innan helgen var slut... Sorry! Det har varit mycket annat så det har helt enkelt inte hunnits med. Men nu ska det bli bättring på det! :)

Jag har pysslat en hel del på senaste tiden & en av de saker jag gjort är mindre kort. Kort som man t.ex. kan ha till en blombukett, en flaska vin eller liknande. Eller varför inte bara ge bort ett antal kort i en fin förpackning som jag valde att göra...

Jag gjorde fyra kort i samma tema med olika färger. Korten är i storlek 7,5x9 cm & är gjorda i cardstock i vitt, senapsgult, grått, ljusgrön & mörk turkos. Jag använde mig av mina nya stämplar "Frech Mod" från Fancy pants designs. Dessa kort gav jag bort till min mamma (som annars är en av dom som är flitig på att beställa kort från mig). Själv blev jag mycket nöjd med resultatet :P



Utsidan av alla fyra korten.


Insidan av korten.


Närbild på insidan av det gula kortet.


Stämpeln på baksidan "kortet är gjort för hand med med en stor portion kärlek" + min namnteckning.
Snart beställer jag mina egengjorda stämplar & då kommer jag bl.a. ha en egen "handgjord av Saga-stämpel" *Längtar*


Korten slog jag sen in i ett beige-guldigt silkespapper & knöt en rosett med ett silkesband kring det hela.


Närbild på det hela.

2 kommentarer:

  1. jag är väldigt imponerad. Otroligt fina kort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort! Vilken bra idé att ge bort kort så att andra kan använda dem själva! Ibland vet man ju knappt var man ska göra av allt pyssel man knåpar fram;)

    Massor av Kramar!
    Ps: skickar svar på stämpelfrågan i mail i stället

    SvaraRadera